søndag 5. juli 2015

Feriekribling



"Jag är skön, ty jag har vuxit i min älskades trädgård. 
Jag stod i vårregn och fick dricka längtan,
jag stod i solen och fick glöd -
nu står jag öppen och väntar"


Første feriesøndagen. Sommerferien 2015 har begynt. I dag står pakking av koffert på agendaen. Grrr, jeg haaater pakking. Putter som regel alt for mye i kofferten… Gode råd mottas med takk.

I år blir det langtur. Osaka i Japan med bryllupsseremoni og møte mellom to familier og ulike kulturer står for tur. Første vielsen og del av historien kan du lese om her. Forrige gang vi besøkte dette flotte og annerledes landet var i 2009. 

Vi gleder oss og er spente! Håper du har gode sommerdager der du er :) Tudeloo!

16 kommentarer:

  1. God tur til Japan! Det hørtes spennende ut :)

    Nyt ferien din :)

    SvarSlett
  2. Nyt turen og hiv ut halvparten i kofferten :)
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  3. Hei kjære Elisabeth
    Det å pakke kuffert er en kunst. Du får spørre Helen til råds, hun må jo være ekspert nå, tror du ikke?
    Jeg sier alltid til meg selv, at det jeg mangler på turen, kan jeg alltids kjøpe der jeg er. Det er mitt råd.
    Spennende med Japan. Men du har jo vært der før, men det er alltid noe nytt å se, og opplevelsene står vel i kø. Lykke til med Brylluppet også. Jeg har vært i Fransk bryllup, og det er iallefall annerledes enn her.
    Ha en riktig fin tur og sommerferie.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hvor lyder det dog spændende, Elisabeth - rigtig god ferie i Japan! Håber du viser billeder.
    Her lider vi stille med en kvælende varme igen i dag.
    Mange hilsner til jer begge fra os begge!

    SvarSlett
  5. Så spennende med ny tur til Japan, og attpå til BRYLLUP !!
    Johooooo - bare tenk deg den opplevelsen'a :)

    Laaang reise - og tro hvordan vær det er der bort....? Er vel sommer....

    Sier om Sylvia, det du har glemt kan du sikkert få kjøpt på turen, MEN ikke vær helt sikker på det.
    Min første tur til Thailand med min kjære, skulle jeg gjerne kjøpt med meg ny bikini...rakk det ikke, og pakket den gamle loslitte, og min kjære sier så kjekt: - klart du får kjøpt ny der borte.....
    eeehhh nei, fant ut at normal størrelse 40 er ikke normalt der jeg var, alt var for lite til meg....og der skulle jeg være på nydelige 5 stjernes resort i 10 dager...jaja....

    Mitt pakketips:

    Legg alt du vil ha med deg av klær, utover hele sengen sin. Lettere å da eliminere bort..

    Da ser du også med engang, antrekk - topper som matcher bukser og skjørt....
    erfaringsmessige bruker man gjerne ofte ett favoritt antrekk - for min del er det ofte ett skjørt (sommerstid) som jeg da bare bytter på med alskens topper/bluser/singletter...

    Som oftest når alt ligger utover, blir endel tatt bort - tenker at det får jeg jo ikke brukt osv osv

    Bare ikke glem bryllupsantrekket ditt !

    Blir det bunad....? Eller orker man ikke pakke med den, tro?
    Pen lang kjole...?

    Lykke til med pakkingen, og prøv og tenk at samme antrekk kan man bruke flere ganger
    (ergo, ikke ta med for mye klær) bare man har tilgang til å få vasket klær, da:)

    God tur og sommer søte deg :)


    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp. Det blir bunad, Helen. Den fraktes i håndbagasjen, og er ekstraforsikret. Men ny annen kjole er også innkjøpt for anledningen. Så kan det vel være at jeg skifter i løpet av kvelden.
      Takk for alle gode pakkeråd. Ser faktisk litt slunkent ut i kofferten. Foreløpig ;)

      Slett
  6. Fryd og glede... det blir super fint og pakke med din kjempeflotte bunad og solbrun krem med solhatt :-)) kjære Elisabeth.
    Vi er hjemme igjen... det var så fint... vår lille tur. I dag vi har 36 grader, utrolig.
    Ser frem til å se bildene dine. Ha en riktig god reise og fantastiske opplevelser.
    Varme hilser og sommerklem fra Viola og B.

    SvarSlett
  7. Så spennende med tur til Japan, Elisabeth og håper det blir en flott ferie. Bryllup høres også spennende ut. Oppleve helt annen kultur og seremoni. Det er ikke alle forunt, men også sikkert litt vemodig å ha sønnen så langt borte. Men verden er jo "liten" i dag. Pakking...jeg har absolutt ingen tips. Jeg hater også pakking. Jeg prøvde Helen sitt tips da jeg var i Vilinus og det funka!

    God reise og god ferie. Kom hjem full av gode minner, senkede skuldre og fullt kamera.

    SvarSlett
  8. Hei Elisabeth!

    Så heldig du er. Å møte Japan med kjente, må bli utrolig spennende.
    God tur! Klem Anne

    SvarSlett
  9. Det høyrest spennande og fantastisk ut med tur til Japan.
    Og så flott å oppleve bryllaup der.

    God tur, og takk for fint tips om Rhododendronen min.

    SvarSlett
  10. Jeg hater også å pakke,og tar med altfor mye. Men å reise til Japan må være fantastisk! Der har jeg ikke vært. Jeg ønsker dere en god og fargesprakende reise! Hilsen Tove

    SvarSlett
  11. Jeg pakker som regel for lit og ender opp med å måtte kjøpe meg en ny genser eller tannbørste. :O)

    Riktig god tur!! Så spennende.

    SvarSlett
  12. Høyres kjekt ut å skulle reise til Japan! Håpar du får ein fin tur - og at du nyt sommarferien, trass i pakking og alt det der...

    SvarSlett
  13. Vonar du har det flott på tur. Japan, solens land!
    Spennande kva du kan formidle når du kjem heim.

    Klem :-D

    SvarSlett
  14. Vonar du har det flott på tur. Japan, solens land!
    Spennande kva du kan formidle når du kjem heim.

    Klem :-D

    SvarSlett
  15. Håper du har det fint på tur, gleder meg til å se hvordan du har hatt det.
    Den pakkingen kan jeg kjenne meg igjen i - står her med en koffert og to bagger og tenker i mitt stile sinn at det hadde nok holdt med halvparten;D

    SvarSlett